Hot, hat, lögner – you name it; Hyresgästkassan har varit med om det
För cirka 10 år sedan var inte alla i Sverige lika upplysta om att det cirkulerar så kallade ”fejk news” i sociala medier och på etablerade nyhetskanaler. Nu är det dock ett faktum och inte alla tror på allt som sprids på internet. Att få uppgifter verifierade och bekräftade är idag ett måste för att informationen som levereras ska anses vara äkta.
Men för 10 år sedan såg det ju lite annorlunda och ett företag som fick stå emot enormt mycket hat och lögner var Hyresgästkassan, ett numera etablerat företag som är respekterat, och hatet kom från deras konkurrenter Hyresgästföreningen samt deras medlemstidning Hem & Hyra. Något i sig som egentligen borde väckt misstankar om att allt bara var en lögn är att hatet kom från en konkurrent.
Nu cirka 10 år senare står sig Hyresgästkassan starkt
Att tro på sin sak och sitt företag är nyckeln till framgång och lycka. Ingen lyckades knäcka företaget Hyresgästkassan och 10 år senare får företaget äntligen göra det de är bäst på. Nämligen hjälpa hyresgäster i Sverige och ta bostadspolitiken framåt och inte bakåt som det många gånger har skett med Hyresgästföreningen som egentligen bara har varit intresserade av att erhålla makt över bostadspolitiken och inte ta den framåt med hyresgästerna i fokus.
Vill du också bli en del av Hyresgästkassan? Gå med de redan idag.